36میلیون جلد كتاب با اجرای طرح ایستگاههای مطالعه در سطح كشور توزیع می‌شود
نوشته شده توسط : zwembril

'علی افسری' درمورد این طرح و اعلام انتشار فراخوان مشاركت در اجرای طرح ایستگاههای مطالعه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح جهت افزایش كمی و كیفی وضعیت كنونی مطالعه و كتابخوانی در جامعه ایجاد شده است.

وی افزود: در این طرح با آسیب شناسی و بررسی برخی علل و دلایل ناكافی بودن وضعیت كتابخوانی در جامعه همچون در دسترس نبودن كتابهای مناسب و مورد نیاز مردم، پایین بودن شمارگان كتابهای منتشره و ضرورت ارایه كتابهای متنوع در موضوعات مختلف تلاش داریم تا به نیاز جامعه پاسخ دهیم.

وی افزود: لزوم استفاده از فرصتهای اوقات فراغت مردم برای مطالعه و استفاده از ظرفیت مراكز پر رفت و آمد و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به این نتیجه رسیدیم كه در راستای ایجاد و گسترش یك شبكه گسترده در سطح جامعه به واسطه سرمایه گذاری اولیه با كمك نهادهای مختلف اقدام به عرضه كتابهای عمومی مورد نیاز در جامعه كنیم.

افسری توضیح داد : ایستگاههای مطالعه همانند باجه های تلفن در بیشتر نقاط شهر در دسترس هستند كه در مراكز پررفت و آمد مستقر شده و به راحتی امكان دسترسی به كتاب را برای عموم فراهم می سازد ، افراد با مشاهده این ایستگاهها می توانند كتابهای مورد نیاز خود را برای مطالعه در زمینه های مختلف انتخاب كنند.

وی گفت: پایانه های مسافربری ، ادارات دولتی و غیر دولتی ، مراكز بهداشتی و درمانی و تمامی مراكز سرپوشیده پر مراجعه در این طرح قابل استفاده خواهد بود.

افسری خاطر نشان كرد : هر ایستگاه دارای 15 عنوان كتاب است و برای هر عنوان حداقل 200 نسخه كتاب در هر ماه شارژ صورت می گیرد ، در هر ایستگاه ماهانه حداقل 3 هزار نسخه كتاب توزیع خواهد شد، با فرض راه اندازی یك هزار ایستگاه در مراحل اولیه سالانه بیش از 36 میلیون جلد كتاب در سطح كشور توزیع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در این طرح 15 عنوان با محوریت موضوعی دین، ادبیات، زن و خانواده،علوم وفنون ، نوجوانان ، خردسالان و كودك به شهروندان ارائه می شود.

وی درمورد شیوه های مشاركت در طرح گفت : نهاد كتابخانه های كشور در راستای اهداف و رسالت ذاتی خود مبنی بر گسترش فرهنگ كتابخوانی در كشور زمینه اجرای این طرح و مشاركت در آن را فراهم آورده است ، یكی از این راهها مشاركت در پرداخت هزینه تولید كتاب (صدقه ) است كه علاقمندان برای مشاركت در آن می توانند بخشی از هزینه های اجرای این طرح را تامین و به این منظور به شماره حساب 2020 بانك تجارت شعبه بلوار كشاورز به نهاد نهاد كتابخانه های عمومی كشور واریز كنند.

به گفته افسری،همكاری در راه اندازی ایستگاههای مطالعه در اماكن عمومی ، وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات و شركتهای دولتی و وخصوصی و.. كه قابلیت ارائه خدمات به عموم مردم را دارند می توانند از طریق انعقاد تفاهم نامه نسبت به ایجاد ایستگاه مطالعه در مراكز خود اقدام كرده و خدمتی فرهنگی به مردم ارائه دهند یكی دیگر از این اقدامات است.

وی افزود: مشاركت در انتشار كتاب نیز یكی دیگر از راههای مشاركت در این طرح است، ناشران ، مراكز فرهنگی ، سازمانهای دارای امكانات چاپ و... با توجه به حجم گسترده تولید و مصرف كتاب در این طرح می توانند در چارچوب تنظیم تفاهم نامه در انتشار این كتابها مشاركت كنند.

طرح آزمایشی ایستگاهای مطالعه در سال گذشته اجرا شده است .

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برپاست .

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: مکزیک , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: